Påskpyssel

I torsdags hade eleverna påskpyssel med oss lärare lektionen innan de gick på påsklov. Riktigt roligt tyckte alla vi lärare och de flesta av våra elever. Pysslet bestod av att göra en höna i filttyg med vingar, ögon och ägg. Vi trodde kanske att det skulle ta en halvtimme eller så, men tji fick vi. Våra elever var inte klara på de 60 minuter som de hade på sig. Jag blev chockad. De kunde ju knappt hålla i en sax! Eller följa en beskrivning! Jag och min kollega fick hjälpa till med allt. Vi klippte mallar, ritade av dem på tyget, klippte ut dem, klistrade ihop dem - ja, allt! Vi var helt slut efteråt och inte många elever fattade nog riktigt vad som hade hänt när de gick ut ur klassrummet med en höna-pöna som deras fröknar hade gjort. 
 
Hoppas att några av eleverna har påskris hemma så att några hönor i alla fall blev upphängda och beundrade.

Kommentarer
Postat av: Martina

Har de ingenting lärt sig i slöjden? Klippa, följa arbetsbeskrivningar mm borde väl de elever du har klara av. Var det en avancerad hönapöna? Du gjorde mig nyfiken på hur arbetsbeskrivningen ser ut.

2007-04-11 @ 20:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback