Gott nytt år!

Årets sista dag. Förkylningen har äntligen släppt greppet, fast inte om stackars sambon som inte har samma motståndskraft mot skolbaciller som jag har. Julen har ändå varit lugn och bra och skön. Jag har läst massor, t ex Predikanten av Camilla Läckberg, vilken var bra, men inte lika bra som Isprinsessan, tyckte jag. Jag har äntligen tagit mig an Harry Potter and the Order of the Phoenix också! Den osynlige av Mats Wahl är en bok jag tänker läsa med mina elever, så den läser jag igen - den är riktigt, riktigt bra! The Kite Runner ligger också och väntar - det är en sån där bok som jag längtar efter att få läsa, men det har bara inte blivit av. Jaja, högen sjunker i alla fall.

En TV-serie som jag gillade var
August som gick i två delar på Kanal 1. Jonas Karlsson var mästerlig i rollen som Strindberg. Det var lite synd bara att den tog slut när allt var som mest intressant - när allting egentligen skulle börja. Därför är det perfekt nu när SVT sänder två dokumentärer om människan och konstnären Strindberg - Ett djefla lif - första delen gick igår, andra delen går på onsdag.

Men det bästa av allt! Jag har köpt en ny dator!!!! Äntligen! Jag har letat länge, varit runt på Elgiganten, Mediamarkt, Siba - you name it - men jag har inte riktigt hittat det jag ville ha. Så, istället fick jag hjälp av snälle svågern och vi plockade ihop precis en sådan dator jag vill ha på dell.se. Lååång väntetid dock - jag får den inte förrän i slutet på januari, men det kan det vara värt. Åh, va skönt det kommer att bli!

Nej, nu ska jag dra mig tillbaka till soffan och läsa och vila lite inför den stora nyårsfesten hos de goda vännerna A och M ikväll.

Gott nytt år, alla!

Kommentarer
Postat av: Fröken Nina

Själv tyckte jag att August var superseg! Kollade första delen, men inte andra...

Hoppas du får ett Gott Nytt 2008! Kramar från Jönköping

Postat av: TeachGirl

Jag gillade också August. Men varför ska alltid Jonas Karlsson ha huvudrollen i julserier? Jag klagar inte allt för mycket, egentligen så gillar jag honom. Men finns det inga andra skådespelare i Sverige förutom han & Mikael Nyqvist? :)

Predikanten tycker jag faktiskt är den bästa i serien, förutom just då Isprinsessan. jag har inte sett TV-versionen av P. ännu, är lite rädd att bli mer besviken.

Och hur går det med Harry Potter?

2008-01-03 @ 09:34:22
URL: http://varforintejagocksa.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Nina: Jag har hört andra säga att de tyckte August var seg - jag vet inte, jag är kanske alldeles för fascinerad för att titta med kritiska ögon...

2008-01-04 @ 19:38:03
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Cecilia

Teachgirl: Haha, ja det är faktiskt så att Nyqvist och Karlsson syns ofta i rutan. Jag skulle vilja lägga till Persbrandt i den kategorin också. Jag ska ta itu med Stenhuggaren av Läckberg så snart jag bara hinner - gillade du den?

2008-01-04 @ 19:39:51
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback