Avundsjuk...

...blir jag när jag läser om alla som redan har sommarlov. Vi slutar inte förrän på FREDAG!!! Har helt vanliga dagar enligt schema både idag och imorgon och ni kan ju gissa hur kreativa och entusiastiska elever och lärare är vid det här laget.

Det är på lägsta möjliga nivå. Film och lekar. Eleverna börjar bli lagom trötta på det nu. "Nej, ska vi leka den här lektionen också??!!" Nej, det handlar helt enkelt om kvalificerad barnpassning. Eller inte ens kvalificerad faktiskt. Bara jävligt dyr sådan.

I eftermiddag är det avtackning också. Jag ska ju sluta så jag blir en av dem som ska avtackas. Lite nervöst är det faktiskt. Vet inte riktigt hur jag kommer reagera. Men som tur är så är vi ganska många som slutar så man kan försvinna lite i mängden.

Måste upp och kolla över betygen igen också. Jag som var så säker har börjat vackla. Ska man fria eller fälla när det gäller slutbetyg i nian? Alla jag frågar säger olika saker, så jag antar att jag måste lita på min berömda kvinnliga intuition. Brukar bli bra till slut.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det där med att fria eller fälla är alltid svårt, men gå på din egen känsla så blir det säkert bra!

Postat av: Maja

Fria eller fälla - vad eleven har visat att hon/han kan, vad eleven har åstadkommit. Att fria när man känner att fälla är det enda rätta, hjälper inte någon i längden. Usch, jag kanske är för sträng när det gäller betyg. *funderar*

2007-06-11 @ 11:38:05
URL: http://somaja.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Maja: Självklart tittar jag på vilka mål eleverna har uppnått - jag sätter absolut inte betyg på känsla som det kanske verkade son i mitt inlägg. Men i svenska är det så svårt med viss elever. De skriver inte VG-mässigt, men är mycket duktiga muntligt. Och tvärtom. Vadgör man då? Nu har jag i alla fall bestämt mig i samråd med en annan lärare, så nu är jag nöjd med mitt beslut. Det blev det högre betyget!

2007-06-11 @ 11:56:45
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Kandidaten

Mmmm, sommarlov! Jag är klar på LHS och jobbar bara lite extra på S och har det bra! Ungarna på dagis... Hälsa alla söta elever och kolleger!

2007-06-11 @ 14:45:38
Postat av: Cecilia

Kandidaten: Skönt att du är klar! Hoppas att du fick ihop det till slut. Saknar dig massor! Ha en skön sommar och hör gärna av dig ifall du vill ta en kaffe!

2007-06-12 @ 19:46:18
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback