Tillbaks efter sportlovet

Tänk, igår hade jag ingen ångest alls för att börja jobba igen. Jag har till och med sovit hela natten utan att ens drömma om jobbet eller vakna innan klockan ringde. Härligt!

Det är så intressant efter ett lov att man så snabbt kommer in i hetsen igen - det är som om man aldrig varit ledig. Eleverna verkar lite trötta och sega - de har troligtvis vänt på dygnet - så det har faktiskt varit riktigt behagligt att undervisa idag. Inga större morsättningar eller konflikter.

Ett litet boktips till er alla och era elever: jag har läst (Un)arranged marriage av Bali Rai med min nia i engelska och den är riktigt bra. Den handlar om Manny som tvingas av sin pappa att gifta sig med en flicka han aldrig har träffat vid sjutton års ålder. Familjen är från Indien men bor i Storbritannien och försöker med näbbar och klor försvara sitt sätt att leva med alla traditioner och regler. Manny, som är emot allt vad hans familj står för, gör uppror. Han struntar i skolan, börjar leva ett kriminellt liv, blir tillsammans med en engelsk tjej och håller sig hemifrån så mycket som möjligt. En dag bestämmer hans föräldrar att de ska åka till Indien i fem veckor och hälsa på släkten och Manny följer med. Men vistelsen slutar i en katastrof för Manny. Hans familj lämnar landet utan honom och nu är han kvar, utan något pass och någon som kan hjälpa honom tillbaka till England. Men som tur är finns räddningen närmare än han tror.

Hoppas att ni gillar den lika mycket som vi gör! Lycka till!
 

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Tack för tipset! Synd att den inte finns på bokrean bara.

Postat av: Sayo

Lät intressant! Får kolla upp den för vi har pratat om att köpa in lite nytt!

2007-03-06 @ 20:53:39
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Nina

Åh, du har ju en superintressant blogg. Lägger dig i mina favoriter =)

2007-03-08 @ 20:46:30
URL: http://ninateacher.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback