Mästaren och Margarita

Helt lyrisk var jag igår när jag lämnade Stadteatern efter att ha sett den sista föreställningen av Mästaren och Margarita! Det var verkligen bland det bästa jag sett. Vilken produktion, vilket skådespeleri, vilken musik! Det var som en dröm - när jag steg ut i aprilkvällen kände jag inte igen mig - jag hade ju fått vara i en fantasivärld i drygt tre timmar! Jag tyckte att de faktiskt lyckades bra med att gestalta bokens handling även om mycket var borttaget och lite omgjort så förstörde det ingenting. 

 Åh, jag är så lycklig att jag gick dit! En oförglömlig upplevelse!



(Bild: Elisabeth Ohlson Wallin)

Kommentarer
Postat av: Calle Kugelberg

Hej, du hade ju min syster i engelska, kolla vad du lärde henne bra: http://bakomrubrikerna.se/vinn08_elsa_kugelberg.asp tänkte bara det kunde vara kul att veta för dig!

2008-04-28 @ 21:18:26
Postat av: Cecilia

Hej Calle! Va roligt! En riktigt bra artikel! Hälsa Elsa från mig och gratulera!

Postat av: TeachGirl

Ja, visst var den bra? Jag tror att jag gillade jakob Eklund mest, men det är svårt att riktigt bestämma sig...

2008-04-29 @ 08:51:49
URL: http://varforintejagocksa.blogspot.com/
Postat av: Sigge R

Jag följde M&M i Axess-TV förra året och filmversionen var såå bra att jag och min fru gav min svägerska med sambo M&M föreställningen på Stadsteatern som försenad julklapp att avnjutas tillsammans med oss.
Nu kom ett dödsfall på en nära släkting ivägen så vi missade det hela.
Vad ledsen jag blir att vi inte fick se pjäsen och samtidigt glad för din skull när även teateruppsättningen blev så bra!

2008-04-29 @ 09:34:23
URL: http://skolportalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback