Världsbokdagen!

Den har vi firat idag med röda rosor i hela skolan, vackra citat om böcker på väggarna, massor med bokprat, tipspromenad i litteraturens tecken med fina bokpriser för eleverna och med boklotteri för personalen.

I en klass tog jag med mig mina favoritböcker ur olika perioder i mitt liv, berättade om dem och författarna, läste lite ur dem för eleverna och guess what? Varenda en av dem var utlånad när jag gick från lektionen. Det är fantastiskt vad bokprat och lite lagom mycket, lockande information om böckerna gör med eleverna - de sliter som uthungrade vargar efter dem! Sen fick eleverna berätta om några bra böcker de har läst, så även fröken fick några bra tips!

Grattis på
Världsbokdagen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart! Härlig dag :)

2008-04-23 @ 20:31:38
Postat av: Lekne

Verkligen underbart!
Kul att du valde att utgå från dig själv.

Nu måste jag läsa ikapp här. Som nyexad lärare hinner jag inte surfa så mycket *ler*

Hoppas du får fina dagar resten av veckan!

Postat av: Evish

Vad härligt!
Nu längtar jag lite lite pyttlite tillbaka.

2008-04-24 @ 22:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback