Varför så trött?

Nu när det bara är fyra veckor kvar med eleverna och man borde sprudla av energi, känner jag mig bara trött. Jag stupar i säng efter en arbetsdag och har sååå svårt att komma upp på morgonen. Undrar varför?

* Kanske för att de pågående temaveckorna håller på att suga musten ur en (det är alltid så att jag är peppad inför temaveckor och annat kul som bryter schemat men sen kommer jag på hur jobbigt det är att hålla koll på alla elever och hur mycket extra arbete det faktiskt är!).

* Eller för att rättningen av alla nationella prov tog all min kraft och nu när det är klart så känns det som om terminen redan är över och jag har ingen lust att sätta igång nya projekt.

* Det kan också vara så att jag oroar mig för mycket för alla elever som behöver hjälp nu på slutet och som jag verkligen vill hjälpa in i det sista att få de betyg de egentligen är förtjänta av.

Det mest troliga är väl att det är en kombination av allt. Men jag har i alla fall en rolig sak att se fram emot: en resa till Istanbul med ledningsgruppen för att planera nästa läsår - det ska bli riktigt kul och ett trevligt avbrott så här på slutet.


Kommentarer
Postat av: Sayo

Du är inte ensam! Dygnet har inte nog många timmar!

Postat av: Cecilia

Nej, jag vet, alla har det nog som jag i dessa dagar! Frågan är bara om man skulle hinna även om dygnet faktiskt hade fler timmar? Jag är skeptisk...

2008-05-24 @ 13:54:30
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback