Good news and bad news...

Ja, det finns både bra och dåliga saker med att vara sjuk och ligga hemma i sängen.

The good news:

Man får hem Pedagogiska Magasinet och får i lugn och ro läsa om Tema Utvecklande samtal - mycket, mycket bra! Fick mig en hel del tankeställare. Artikeln om
Kvisthamraskolan som kör med elevledda samtal lät intressant, plus att man då har fler samtal som pågår samtidigt! Måste nästan mejla den skolan för att få veta mer... Dessutom kom ett paket med böcker bland annat Goodnight nobody som vi ska läsa i The English Bookclub. Mysigt.

The bad news:

Jag missar takvandringen på Riddarholmen plus restaurangbesöket med jobbet idag. Hade sett fram emot det så mycket, men men... Man kan inte få allt.


Kommentarer
Postat av: evve

Åh, jag missade också takvandringen.... Är sjukskriven i två veckor, vilket är riktigt segt. Efter två dagar hemma är jag less, less, less.
Så efter att ha kollat din blogg, så vet jag att jag hamnat rätt. Jag behöver nämligen några boktips. Jag har några böcker hemma, men ingen som tilltalar just nu. Kanske ska börja med Oates? Tack för all inspiration. Det är ju läsning man ska pyssla med när man är hemma!

2007-09-11 @ 19:15:34
Postat av: Cecilia

Evve: Ja, jag hörde att du också var sjuk - trist! Två veckor - det betyder att jag får ta över a-lagsledarrollen ett tag?! OK, boktips... Vad ska vi ta? Jag gillar en författarinna som heter Donna Tartt, hon har skrivit böcker som Den hemliga historien och Den lille vännen. Lite som deckare men inte jättelättlästa. Sen har vi ju Snabba cash av Jens Lapidus - en bladvändare! Andra deckare som är bra är Solstorm av Åsa Larsson. Sen En spricka i kristallen av Cecilia von Krusenstjerna som kommer som tv-serie i höst. Hndlar om att växa upp i Gyllenhammar-familjen. En bok som jag inte själv läst men hört massor om är ju Flyga drake av Khaled Hosseini. Är en barndomskildring från Afghanistan som ska vara helt underbar. Hoppas att du fastnar för något av tipsen!
PS. Jag har förresten köpt Edward Finnegans upprättelse - blev inspirerad av DIG!!

Postat av: Kandidaten

Kan man få frökens mailadress? Tänkte fråga en sak...

2007-09-12 @ 07:29:26
Postat av: evve

Tjoho!
Åker in till stan idag, med en gedigen boklista! Snabba Cash har vi hemma, började faktiskt på den igår. Det ska bli riktigt spännande!
Lycka till med a-lagsbiten. Om du undrar över något kan du ju alltid ringa/maila.

2007-09-12 @ 11:57:30
Postat av: Cecilia

Kandidaten: Absolut! [email protected]
Vi hörs!

2007-09-12 @ 12:04:25
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback