Utmaning

OK, jag har fått en utmaning av Jenny att lista mina fem idoler, så here I go:

1. Mina vänner. Inte så kontroversiellt, men ändå ett måste. Vi pratar, ältar, skrattar, festar, diskuterar, stöttar, ger råd, skrattar lite till... Älskar dem för att de står ut med mig och gör mitt liv underbart.

2. Heléne Nordberg, kollega och medförfattarinna till "Så klart!". Hon är klok, otroligt kompetent och man har aldrig en tråkig stund med henne. Puss, min extra-mamma!

3. Madonna. En fantastisk kvinna som alltid vågat gå sin egen väg, stått på sig och hennes musik är bara så bra! Dessutom är hon snygg - så vill jag också se ut när jag är 50...

4. John Cusack, skådespelare. Han har en skön stil, är charmig och gör bra filmer. Gillar speciellt "High Fidelity".

5. Per Nilsson, ungdomsboksförfattare. Hans böcker är ju egentligen inte skrivna för min åldersgrupp, men jag lyckas ändå fastna i hans underbara historier och man får alltid något att tänka på. Eleverna älskar honom! Om du inte läst något av honom så rekommenderar jag "Korpens sång".

Ja, det där var ju inte lätt, precis!

Utmanar följande bloggare:

Magistern

Maja

Skolfröken

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Magistern

Åh, har väldigt svårt för dylika listor. Har dock inget emot att läsa andras. Jag ska dock försöka göra en.

2006-10-08 @ 20:09:13
Postat av: Jenny

Roligt att du gjorde en lista! Det är nästan barnsligt roligt att läsa andras listor :)

Postat av: Tobias

Jag tror att du har glömt en person.

2006-10-09 @ 08:22:51
Postat av: Cecilia

Självklart - hur kunde jag glömma - du får bonusplatsen ;)!

/Cecilia

2006-10-09 @ 08:36:52
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Heléne

Såg din lista av en slump.Om inte annat kan man se det på datumet. Efter en otroligt speciell vecka med personliga påhopp och utmaningar var detta den bästa balsam jag kunde få.Ska komma ihåg dina ord under HELA helgen och smörja min sårade själ. Puss själv min lilla extradotter

2006-12-08 @ 09:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback