Vattenläcka

Det var ingen kul syn som mötte oss imorse. Fullt med vatten överallt. En av våra gamla kaffeautomater hade lagt av och börjat läcka vatten under helgen. Så nu har vi varken personalkök, personalrum, bibliotek, datorsal eller toaletter. Och så här tror man det ska vara fram till juni.

Hur ska vi stå ut?

Utan personalrum kommer man ju knappt träffa sina kollegor som ingår i andra arbetslag. Ska man upprätta små separata fikarum lite varstans? Och när ska man hinna gå på toaletten? Det är klart att det finns toaletter i andra delar av skolan, men när man knappt hinner gå på den som man passerar 8-10 gånger om dagen - hur ska man då hinna ta sig till den som ligger 300 m bort? Nä, här gäller det att fixa de bestyren innan man går till jobbet och sen undvika flytande föda så långt det går. Tja, det kanske är bra att vi blir utan kaffe, när man ser det ur det perspektivet.
 
Jag säger som en kollega sa till mig idag - en fickplunta med något starkt är vad vi behöver och sen ses vi nån gång runt skolavslutningen.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Trevligt att se att ännu en lärare bloggar!! Jag såg din blogg-adress i senaste Lärartidningen. Jag är klasslärare för en 3-4:a, är utbildad grundskolelärare för år 1-7 med inr ma/no. Jag jobbar på en skola (F-6) utanför Göteborg, men studerade i Kalmar.
Jag bloggar om lite allt möjligt. En del handlar om jobbet (klassituationer m.m.). Läs här:
http://junitjej.blogg.se/160107172925_ropen_skalla_mer_respekt_t_alla.html

Om man hade haft ett annat jobb, tror du då att man hade längtat efter ledighet (lov) lika mycket då?

Postat av: Magistern

Hehe...bittert, men roligt :-)Fast det kanske inte var menat så?

2007-01-17 @ 22:50:52
Postat av: Cecilia

Magistern:
Jo, lite roligt är det nog...

2007-01-17 @ 22:55:09
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Cecilia

Junitjej: Välkommen! Kul att du hittade hit! Har själv inte sett artikeln ännu, men hoppas få göra det snart. Ska givetvis kolla in din blogg också. Vi ses!

2007-01-17 @ 22:56:12
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback