Avveckling

Satt idag och gick igenom hur många lektioner jag har kvar i respektive klass och satte kaffet i halsen. Jag har typ 10 lektioner kvar!!! Vad gör man för vettigt då? Mina nior har jobbat stenhårt med litteratur, uppsatser och redovisningar och jag känner att varken de eller jag orkar nåt mer. Mina sexor - tja, de är sexor, vad ska jag säga? Försök och få dem att sitta stilla nu med en bok i handen. Omöjligt.

Så, jag måste avveckla mitt arbete och egentligen bara göra ingenting, men ändå något vettigt ingenting de sista veckorna här nu. Frågade min svenskgrupp i nian och nu har de röstat fram att vi ska titta på film och träna in scener ur kända dramer och spela upp för varandra. Jätteskönt, för det betyder att jag inte behöver rätta ett dugg. : )

Nian i engelska är lite svårare. Där vet jag inte riktigt. Likaså engelskan i sexan. Måste hitta på nåt bra som de verkligen känner är kul att ta itu med så här på slutet, men risken finns att jag tar ett kapitel till i boken...

Har ni några bra tips???

Kommentarer
Postat av: alex

skaffa penpals?

Postat av: Anne-Marie

ojojoj - ÄR DET SÅ LITE TID KVAR - VAD HÄNDE MED DETTA LÄSÅR... TIDEN BARA FÖRSVANN...
SNART DYKER MAN UPP PÅ ETT NYTT KLASSFOTO - OCH SÅ BÖRJAR ALLT OM FRÅN BÖRJAN IGEN...
ALLT GOTT TILL DIG.
ANNE-MARIE

2007-05-06 @ 19:04:15
Postat av: Anne-Marie

Jo - en klass med sexor - de sitter still! Länge och läser - men det tar lång tid att komma dit. Jag njuter av 30 stycken läsande elever, och framför allt pojkar. Men då har jag dem på heltid, vilket betyder mycket för att skapa det klimatet.
Men jag kan undra - hur gör man samma sak med en sjua - en åtta - om man bara har dem några timmar i veckan?
Anne-Marie

2007-05-06 @ 19:06:24
Postat av: Max

Sitter dina sexor still? ...ah, du har dem kvar på mellanstadiet gissar jag?

2007-05-06 @ 22:17:29
Postat av: Nemo

Med så lite tid kvar, varför inte låta dom jobba med översättningar av deras favoritlåtar både från engelska till svenska och tvärtom...kostar inte så mycket tid och kan bli ganska roligt...

2007-05-06 @ 23:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback