Now in The Big Apple!

God morgon allihopa! Har vaknat upp i ett regnigt NYC, riktigt ruggigt hostvader. Ganska svalt och skont, tycker jag. Varmen i Kalifornien var underbar sa klart, men nu kanns det inte alls fel med lite regn.

Ja, lite uppdatering fran shoppingen kanske? Haha, jag tror jag brande 1000 dollar pa det lokala shoppingcentrat sa nu blir det ingen mer shopping for mig! Min kompis drog med mig in pa Gap och sen var det kort. Jag hade en manlig (fast inte sa manlig anda om ni forstar hur jag menar) butiksforsaljare som hjalpte mig med allt och lite till. Han var sa upphetsad over att jag var ute pa en sadan shoppingspree och tyckte att det var sa roligt att jag hittade sa mycket som jag gillade. Ja, sa det blev ett par jeans, tre par byxor, en BH, massor med trojor och blusar och en vaska. Gap ar min nya favvoaffar!

Sen gick vi vidare till en skoaffar dar det blev ett par roda skor och en rod vaska till - jattefint! Smycken pa Guess och lite festklader pa en rolig affar som hette Express. Sen tog pengarna slut - haha! Sambon, som inte var med pa shoppingrundan och som dessutom hade uppmuntrat min kompis att verklugen se till att jag skulle handla, holl pa att ramla av stolen nar jag kom hem med alla kassar, men nar han fick se min lilla mannekanguppvisning var han sa nojd. Och jag med! Men shopping i New York ar numera struket fran listan... i alla fall an sa lange.

Uppdatering fran skolan jag besokte kommer ocksa, men da behover jag lite mer tid och lugn och ro, och just nu skriver jag mina blogginlagg i farten mellan alla aktiviteter, sa som sagt, det kommer lite senare.

Nu ar vi alltsa i New York City och ska ut med sambons kusin och flickvan for att kolla in staden. Det ar min forsta gang har i NYC sa det ska bli sa spannande! Igar blev vi bjudna pa argentisk restaurang i Jackson Heights och det var en fantastisk upplevelse! Massor med sangria, grillat kott och sallad - supergott! Sen drinkar och massor med prat om allt och ingenting anda in pa smatimmarna. Jsut nu sitter jag framfor kusinens dator (som inte har ett svenskt tangentbord som ni kanske har markt) och skriver lite innan det ar dags for frukost och en lang dag pa stan.

Vill avsluta med att saga grattis till alla som har hostlov nu - njut och vila allt vad ni kan!

Kramar fran oss!

Kommentarer
Postat av: Kandidaten

Cissi, Cissi, vad härligt det låter! Höstlov? Vad är det? Jag ska skriva examensarbete, det enda som är kvar nu! Men det finns ju ändå inga lediga lärarjobb - det gör verkligen inte det! Underbart med din shopping! Njut av resan! Stor kram från T. (projektarbetet blev ett VG, tack!)

2007-10-28 @ 07:53:17
Postat av: Kollegan

Hej, låter som ni har det super! Ser verkligen framemot vår resa till NYC, man bli inspirerad av att läsa din blogg. H undrar hur det går med jordnötdssmöret förresten? :-)

Höstlov är annars en fröjd! Vi ses snart igen, sköt om er till dess och njut av dagarna därborta. KRAM!

2007-10-28 @ 14:55:55
Postat av: Ann-Kristin

Hoppas att ni har det härligt i NYC.
Visst är det lite skönt med regnet och molnen. Det är liksom lite konstigt med denna värme i oktober. Och visst finns här massor av shopping. GAP är ett toppenställe, tillsammans med alla andra ställen som inte finns i Sverige.
Själv njuter jag av vårt nya hus i Scranton och försöker se så mycket som möjligt av min nya stad. Och så försöker jag plugga lite på distans, men det går lite trögt. Det var ju ett tag sen!
Ska bli spännande att läsa om dina skolbesök sen! Fortsätt njuta av er resa!

Postat av: Rosario

hej! Kul få veta lite om er, det ska bli spännande få läsa om alla era äventyr. Ge bror en kram från mig.
Kram.

2007-10-29 @ 09:21:12
URL: http://rosario.blogg.se
Postat av: Nadika

Låter som om ni har det underbart. NYC är verkligen hur kul som helst, och det finns ju massor att se, därav en god anledning att åka tillbaka :)

Ser fram emot få höra om allt när ni är tillbaka.

Hälsa till C.

Kramar
Nadika

2007-10-29 @ 09:59:34
Postat av: TeachGirl

Kul att det blev lite shopping ändå. GAP är verkligen ett favvoställe, man hittar alltid något där. Och New York... Måste erkänna att jag fortfarande är sjukt avudsjuk på er resa. :)

2007-10-29 @ 12:59:06
URL: http://varforintejagocksa.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Kandidaten: Va roligt att ni fick VG pa arbetet! Grattis! Och hor av dig om du behover hjalp med exmaensarbetet! Kram.

Kollegan: Ahhh, you're gonna love it! Ar redan avis pa er att ni ska fa aka hit! Hoppas att du har ett forsatt skont lov!

2007-10-30 @ 01:40:31
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Cecilia

Ann-Kristin: Det later som om du trivs har i alla fall! Ska bli kul att lasa mer om dina aventyr!

Rosario: Kul att hora fran dig! Jag har gett din bror en kram fran dig! Och varit inne pa din blogg - kul att du ocksa har fastnat! Kram.

Nadika: Ja, jag alskar redan den har staden! Och an sa lange har vi bara strosat runt pa gatorna och egentligen inte sett nanting. Men sjalvklart sa maste vi ta en riktig sight seeing-runda innan vi aker hem. Hoppas att du och A mar bra! Kramar!

2007-10-30 @ 01:44:24
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback