San Francisco update

Åh, San Francisco är fantastiskt! Vilken fin stad! I två dagar har vi vandrat runt och utforskat staden. Igår var det shopping, och sambon handlade en hel del och Cissi handlade... INGENTING! Jag var sååå besviken. Här är det 25 grader varmt och strålande sol och jag hade helt enkelt ingen lust att prova kläder och man vill verkligen inte handla varma höst-vinterkläder. Dessvärre har jag förstått att det är lika varmt i NYC dit vi ska på fredag, men det vore katastrof att komma hem till Sverige utan att ha handlar några kläder alls. Vi får se hur det blir i morgon när min kompis ska visa mig en lokal shopping-mall, då kanske jag måste anstränga mig och prova lite i alla fall.

Idag var vi på Alcatraz som var en rysare. Det var riktigt otäckt att vandra runt i cellerna och lyssna på berättelserna om fångarna som fanns där, hur de levde, alla rymningsförsök, alla upplopp, alla män som dog där. Vi gick dessutom en liten extra guidad tur som handlade om filmerna som har gjorts på och om Alcatraz, t.ex. Flykten från Alcatraz och The Rock. Det var kul att höra om vad som filmades på plats och vad som är fullkomligt påhittat - vilket det mesta faktiskt är!

Själva ön var vacker att vandra runt på och den ligger ruskigt nära fastlandet men de starka strömmarna utanför gjorde det omöjligt för rymlingarna att överleva. Att det dessutom finns vithajar i vattnet runt SF gör ju inte saken bättre!

Efter turen till Alcatraz åkte vi till Pir 39 och vandrade runt i Fishermans Wharf. Åt seafood-lunch, sundae, kaffe och tittade en stund på sjölejonen som ligger på bryggorna och vilar och solar sig. Mysigt!

Nu är man ganska mör och därför passar det bra med ett dopp i utomhuspoolen och grillning ikväll. Imorgon ska jag upp tidigt för att åka till Sandpiper School och hälsa på där - har ett möte med rektorn mellan 8 och 9.30. Ska bli intressant men jag känner att jag måste förbereda mig lite med frågor om sånt som jag vill veta om skolan och hur skolsystemet funkar i USA numera.

Återkommer med mer info då!

Soliga hälsningar till er alla från California!


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Åh, vad jättekul och härligt det låter! Tack för inspirerande rapporter. Det är kul och upplyftande att läsa.

Ha det fortsatt fantastiskt!
Charlotta

2007-10-25 @ 19:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback