Nu ska jag ut och föreläsa!

Ja, det är sant! Men jag kan nästan inte fatta det själv. Även om det är jag som skrivit texten till inbjudan blev jag helt paff när jag fick se den och den tillhörande anmälningsblanketten. Där stod mitt namn! Jag ska föreläsa!

Företaget som jag ska föreläsa för heter
Metod och fakta och är ett seriöst fortbildningsföretag för lärare av alla de slag. Jag ska prata om hur man på ett konkret sätt kan arbeta med ämnet svenska som språkval. Jag har under mina åtta år som lärare haft detta ämne på mitt schema och efter de första outhärdliga åren utan läromedel och någon sorts kursplan fick jag nog. Jag och min dåvarande kollega Heléne Nordberg slog våra påsar ihop och gjorde vårt eget material som faktiskt funkade bra.

Materialet blev läromedlet Så klart! och nu ska jag alltså dela med mig av mina erfarenheter och ge massor av konkreta tips till alla er som vill komma och lyssna.

Följande städer besöker jag i höst:

13 november, Stockholm, Ingenjörshuset, Citykonferensen
21 november, Trollhättan, Scandic Swania
22 november, Göteborg, Scandic Europa

I vår besöker Heléne Nordberg:

4 mars, Lund, Scandic Star Hotel
11 mars, Linköping, Quality Hotel

Så mycket välkomna!

(För anmälan och mer information, titta in på Metod och faktas hemsida, följ länken ovan.)

Kommentarer
Postat av: Elinor Landberg

Hejsan Cissi!
Det är Elinor från Mickes 30-årskalas.
Du skickade med din länk då du gav mig tipset om "Låt den rätte komma in" och nu har jag varit här inne och läst ett par gånger och jag blir såååå glad för du verkligen älskar ditt jobb. Jag blir så inspirerad när jag läser och längtar tills den dagen då jag är klar. Har i dagarna börjat på lärarlinjen, så nu väntar ett par års slitande med allehanda böcker och grupparbeten. Räkna med att jag kommer höra av mig igen. Ha det så bra och hoppas ni får en riktigt bra resa. Jag blir bara lite, lite, lite avundsjuk =)Kramkalas från Elinor

2007-09-03 @ 18:45:33
Postat av: Marie

Har precis börjat använda Så klart! och ville bara vidarebefordra elevernas entusiasm. Idag har vi pratat om hur giraffer sover och en grupp har argumenterat för att hela skolan ska täckas av en fluffig täckmatta. Tack för inspirationen! /Marie

2007-09-04 @ 13:39:33
Postat av: anne-marie

Hej - men så spännande. De är duktiga...metod och fakta... allt gott och lycka till. Anne-Marie

Postat av: Madonnan

Hej, tittar in från anne-maries blogg.
Så spännande för dig att föreläsa och så bra att ordna material man saknar!!
Lycka till :)

2007-09-05 @ 17:03:45
URL: http://madonnan.wordpress.com
Postat av: Cecilia

Elinor: Roligt att höra från dig! Och vad kul att du börjat plugga! Du får självklart höra av dig om du behöver hjälp! Hoppas att vi kan ses någon gång. Kramar!

2007-09-05 @ 18:32:30
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Cecilia

Marie: Åh, va roligt att höra! Haha, kul med täckmattan - det är underbart med kreativa elever!

2007-09-05 @ 18:33:35
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Cecilia

Anne-Marie: Ja, jag såg att du har erfarenhet av dem! Så bra att dom är bra! Allt gott till dig!
Madonnan: Välkommen hit! Hoppas att du kommer tillbaka!

2007-09-05 @ 18:34:40
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback