Vilken vecka!

Den här veckan tog nästan kål på mig. Eftersom jag arbetar på en liten skola finns det ett begränsat antal personal att ta till vid planering av nationella prov och dylikt och jag tyckte att jag hade fått till det ganska bra ändå dagen innan proven satte igång.

Självklart går det aldrig som man planerar och när torsdagens prov skulle genomföras var fyra lärare sjuka, varav två skulle vakta. Jag fick springa som en tok mellan olika salar och kolla eleverna - som tur var kunde de ju inte fuska den här gången. Jag hade dessutom smärre panik när jag klockan 08.15 stod utanför rektorns rum för att få proven och dörren var låst!!! Och ingen svarar på telefonen!!! De två minuter som förlöpte därefter vet jag ingenting om - jag sprang runt och ringde alla nummer jag någonsin kunde komma på och försökte ta djupa andetag för att inte få hjärtinfarkt. Men som sagt, två minuter senare stod rektorn där och gav mig proven. Puh.

Efter proven var både jag och eleverna så trötta och jag hade verkligen nerverna utanpå. Jag skulle ha två lektioner till den dagen, den ena tog en förstående kollega till mig och den andra vickade jag för mig själv och visade film. Ingen lunch hanns med heller. Dagen skulle sedan avslutas med arbetslagsmöte, men där tog det stopp för mig. Mina underbara kollegor såg min bedrövliga status och satte mig på bussen hem.

Det känns som om jag bara har sovit, ätit och jobbat den här vecka.
Tack gode gud för att det är lördag idag!

Kommentarer
Postat av: Maja

Vad härligt med så där förstående kolleger, och vad bra att du lyssnade när det sade stopp. Vi lärare rusar på som skållade råttor så ofta så det är bra att bli påmind om att man MÅSTE vila ibland. Hoppas helgen har laddat dina batterier nu!

Postat av: frugourme

Vilken inspirerande blogg. Är själv bloggande lärare och hamnade här av en slump när jag sökte svar på den eviga frågan kring "varför pojkar tycker det är tråkigt att läsa". Molloys bok måste jag bara införskaffa! Håller på med min PIM-fyra och tänkte ha Hur man får pojkar att tycka det är roligt att läsa" som tema på radioprogrammet. Besök gärna min blogg: frugourme.wordpress.com. Jag återkommer definitivt hit snart!

2008-02-12 @ 08:59:48
URL: http://frugourme.wordpress.com
Postat av: Fröken Nina

Oj oj oj, tur att du snart får sportlov och kan vila upp dig ordentligt! Det är du värd! :D

2008-02-12 @ 11:28:41
URL: http://www.ninateacher.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback