Bokfemman v. 3

Veckans tema för Bokfemman är "senaste". Nämn din topp 5 som baseras på ordet senaste.

Okej, då kör jag på senaste böcker jag laddat ner från Storytel och lyssnat på under promenader och tunnelbanefärder till jobbet.

1. Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors. Lyssnar jag på just nu parallellt med nummer 5. Ganska underhållande, men jag gillar inte att det är Sara själv som läser. Hon är ganska skrikig och det är jobbigt klockan sju på morgonen. Men lättläst och helt ok.

2. Mig äger ingen av Åsa Linderborg. Augustprisnominerad barndomsskildring. Jag gillade den verkligen - den fick mig att minnas saker från min egen barndom. 

3. Nobels testamente av Liza Marklund. Riktigt spännande! Jag gillar Annika Bengtzon, även om det inte är särskilt djupt eller komplicerat. Här tyckte jag om de faktaavsnitt om Nobel - lärde mig en hel del!

4. Box 21 av Roslund & Hellström. En favorit. Det här var den första bok jag läst av författarparet och den följde med mig länge, länge efteråt. Hemsk, men så finurlig och bra uttänkt. Slutet överraskar! Köpte direkt efterföljarna, men har inte hunnit läsa dem ännu.

5. Tatuerad torso av Helene Tursten. Fick tipset från
Nina och har nu stiftat bekantskap med en ny polis, Irene Huss. Har inte kommit så långt, men gillar det än så länge.

Nu är det din tur! Vilken är din topp 5 av senaste?

Kommentarer
Postat av: Fröken Nina

Du har ett pris hos mig! =)

Postat av: Lotta

Hos oss också!

2008-01-17 @ 19:29:45
URL: http://www.prinslove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback