Och ångesten tränger sig på...

Ja, då var det här underbara jullovet slut! Har precis skrivit klart de sista omdömena i svenska för nian - det känns så skönt - även om jag vet att jag kommer få titta på dem igen, men då finns det i alla fall något att utgå ifrån.

Annars har det varit en väldigt produktiv dag. Jag har bakat det fantastiska surdegsbrödet (som tar typ en vecka att baka, men det är värt det), jag har skrivit lite på nya projektet (ja, det går långsamt, långsamt framåt), jag har tränat och fixat matlåda till imorgon.

Så jag kan inte klaga egentligen - jag känner mig ganska redo att gå tillbaka till jobbet och ta itu med nationella prov och annat roligt som väntar den här terminen. Det ska bli lite omorganiseringar på jobbet nu och jag har fått släppa mina sexor i svenska vilket jag är lite ledsen för, men istället ska jag satsa mer på niorna. Vi ska börja med att läsa Saknad av Karin Alvtegen och ta lite diskussioner kring hemlöshet och utsatthet, skriva insändare och argumenterande texter. Lite senare i vår ska vi läsa Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri och diskutera språk, språkbruk och språkhistoria. Det är alltid lika roligt och eleverna gillar det. Ska även försöka få biljetter till niona till Stadsteaterns uppsättning av Khemiris Invasion! (tack
Sara för tipset!) - så förhoppningsvis blir det både bio- och teaterbesök i vår.

Dags för nedvarvning nu! Harry Potter väntar!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas första arbetsdagen gick bra. Och vad kul att jag kunde komma med lite tips!

Postat av: Martin

Fantastiskt att du läser dessa böcker i nian! Kan inte mina elever få ha haft dig som lärare på grundskolan. Använder du Calles (Markstedts) upplägg?

2008-01-07 @ 22:58:43
URL: http://svensklararen.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Sara: Tack, första arbetsdagen var helt ok! Idag kommer eleverna - jag hoppas att de kommer sprudlande av energi (haha!)!

2008-01-08 @ 06:36:56
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Cecilia

Martin: Jag vet inte om det är så fantastiskt egentligen! Jag bara kör, förväntar mig att de ska klara av det - och det gör de! Jag använder Calles upplägg till stor del och eleverna älskar det - och jag med!

2008-01-08 @ 06:38:37
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback