You make my day award!

Tack snälla Nina och Prins Love för utmärkelsen!

"Give the award to up to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel so happy about blogland! Let them know by posting a comment on their blog so that they can pass it on. Beware! You may get the award several times!"

Här kommer min lista!

1. Ja, nummer ett på min lista är definitivt Fröken Nina. Hon skriver jätteroliga inlägg och verkar vara en riktig partyprinsessa. Dessutom gillar jag hennes bok- och filmtips - jag brukar alltid hitta något bra där. Jag tror att vi skulle kunna ha skitkul ihop om vi träffades på riktigt.

2. Nummer två blir Sara. Sara har alltid bra saker att säga och delar även med sig av sina personliga tankar. Henne skulle jag vilja sitta på ett fik eller en bar med och prata om allt möjligt, skola, kultur och existensiella frågor.

3. Malin är ett säkert kort, eftersom jag ofta går in där och läser hennes boktips och Bokfemman förstås! Alltid lika roligt att få denna utmaning, även om jag inte hinner göra den varje vecka.

4. Fröken Anki har tillfälligt flyttat till USA och eftersom jag ääälskar USA är det inspirerande att gå in och läsa om vardagen där.

5. Magistern är sådär härligt cynisk och ironisk och jag får mig alltid ett gott skratt när jag läser hans inlägg. Bakom ironin finns dock alltid något att lära sig.

6. Skolfröken är en kollega som arbetar på gymnasiet men som grundskollärare är det alltid intressant att läsa om andra delar av skolvärlden.

7. Teachgirl har också alltid bra bok- och filmtips att dela med sig av! Vi har lite samma smak så här får jag alltid inspiration!

8. Bokhora brukar jag ständigt återkomma till när jag vill ha lite mer djupgående information kring de böcker jag är sugen på. Likaså om jag ska läsa något med mina elever så brukar jag alltid kolla vad som sägs här om boken. En klippa!

9. Eftersom jag är språkvetare ut i fingerspetsarna gillar jag Liza på Språkmakargatan som skriver om språket, litteratur och skola och lite till.

10. IT-mamman skriver mycket om hur man kan involvera IT mer i skolan, något som jag alltid försöker förbättra själv. Här får jag bra tips på hemsidor och aktiviteter.

Ja, där har ni min lista!

Kommentarer
Postat av: Magistern

Tack Cecilia! Hamnade i ett fint sällskap dessutom. Alla andra har väl fem gånger så många läsare som jag har.Skrev ett inlägg också:

http://adjunkt.wordpress.com/2008/01/20/you-make-my-day-award/

Postat av: Fröken Nina

Åh! Tack! =) Känner att jag har lite att leva upp till nu, iaf vad gäller "partyprinsessbiten" ha ha!

Säg till när du har vägarna förbi Jönköping så får vi ta en krogrunda!

Kram

2008-01-20 @ 12:02:37
URL: http://www.ninateacher.blogspot.com
Postat av: Yohannah Leidefors

Jag håller med dig Cecilia. De bloggar jag har varit inne på är din, Fröken Nina, Skolfröken och Sara. Alla ni har otroligt bra bloggar. Finns mycket bra att läsa..kloka ord.
Keep up the good work!

2008-01-20 @ 12:46:20
URL: http://www.tystaiklassen.blogg.se
Postat av: *Malin*

Man tackar och bugar! :-)

2008-01-20 @ 14:07:06
URL: http://worldofmalin.blogspot.com
Postat av: TeachGirl

Tack! Kul att finnas med. Jag har väl inte så många som läser min blogg heller, men det handlar inte om kvantitet, utan kvalitet! ;-) Jag ska fundera på min lista.

Postat av: Sara

Åh tack så jättemycket! *glad* Jag skulle gärna sitta och diskutera allt mellan himmel och jord med dig :)

2008-01-20 @ 19:24:12
URL: http://sarasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: Yohannah Leidefors 39

Vad trevligt Sara! Du är välkommen till min sida.

2008-01-20 @ 20:07:17
URL: http://www.tystaiklassen.blogg.se
Postat av: Anki

Tackar tackar, eller Thank you very much!

2008-01-21 @ 03:58:11
Postat av: Anki

Du har ett pris hos mig också!

2008-01-21 @ 18:14:29
Postat av: Liza

Oh, tusen tack!! Vad glad jag blir!!! Tack så mycket!!

2008-01-21 @ 22:16:18
URL: http://www.sprakmakargatan.se
Postat av: TeachGirl

Förresten... Du finns på min lista också. :)

2008-01-21 @ 23:25:20
URL: http://varforintejagocksa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback