Höstlovet är slut...

Ja, då var höstens lilla andningshål över och nu börjar terminens stressigaste period med massor av inlämningar, dokumentation och betygssättning. Tur att jag inte blev sjuk under lovet och att jag verkligen kunde njuta och sova ut och samla krafter. Det här läsåret har vi på skolan nämligen haft möjligheten att fortbilda oss på egen hand under året och vara lediga under höstlovsveckan. Jag tycker att det har varit riktigt bra att själv bestämma och gå på de kurser man känt att man verkligen velat gå på. Hoppas att vi får ha det så nästa år igen.

Jag brukar ofta få lite dåligt samvete så här i mitten på terminerna. Ofta ställer jag mig frågorna: Vad har vi gjort på lektionerna?  Har vi hunnit med något vettigt? Vad har eleverna egentligen lärt sig? Antagligen är man alldeles för självkritisk – som vanligt. Även om man hade haft 10 extra veckor på sig, så skulle man ändå inte känna att man hann med allt.

Imorgon måste jag vara på jobbet tidigt, tidigt för att hinna med allt jag ska förbereda. Har tre lektioner som jag inte har en aning om vad jag ska göra på. Äh, för att vara ärlig har jag ingen aning om vad jag ska göra på en enda av lektionerna den här veckan. Lite panik, alltså. Har dessutom ett möte halv fem som jag ansvarar för och måste köpa fika till. Men en sak som jag verkligen ser fram emot är att min lärarstudent kommer imorgon! Det ska bli riktigt kul - det var ett tag sen sist jag hade en student. Det brukar vara lärorikt och spännande och alltid lär man sig en massa saker på kuppen.

Men ikväll ska jag njuta av det sista av lovet, läsa ut min bok och se en bra film. Sen imorgon bitti är det bara att ta nya tag och hålla ut till jul.

: )

Kommentarer
Postat av: Raur

Vad trevligt med en lärarblogg! Själv är man snart färdigutbildad fritidspedagog och söker för fullt jobb. Kul med en jobb som behandlar den verklighet jag ska ha och göra med ;D

Postat av: Cecilia

Raur: Snart färdig fritidspedagog - då får jag önska lycka till med jobbsökandet! Finns det många jobb för er nu?
Du är hjärtligt välkommen tillbaka och berätta om dina erfarenheter!

2006-11-05 @ 18:17:26
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Prinsessmamman

Hade också lite ångest här nu. Har inte ägnat jobbet en enda tanke under lovet fast jag skulle förberett alla utvecklingssamtal som jag börjar med nästa vecka... När ska jag hinna? Denna veckan är det kurser ti-on och på to har vi kvällskonferens... =(

2006-11-06 @ 20:07:17
URL: http://prinsessmamman.blogspot.com/
Postat av: Fredrik Jeppesen

Snart är tomten här med massor paket :-)

2006-11-07 @ 18:13:19
URL: http://www.jeppesens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback