Då tar vi nya tag!

Okej, med tanke på att det inte blev några Kent-biljetter så får man ta tag i sig själv och gå vidare i livet. Och det är ju faktiskt så att jag har världens bästa resa att se fram emot!

Den 17 oktober åker nämligen jag och sambon på vår efterlängtade 17-dagarsresa till USA - tjoho!

Så här ser planerna ut:

Vi åker från Arlanda till Los Angeles med Continental Airlines kl. 09.10 med mellanlandning i New York. Framme i Los Angeles kl 18.55, lokal tid.

Väl framme i LA hämtar vi vår hyrbil på LAX. Vi har ännu inte bestämt vilken bil vi ska ha. Jag vill ha en cab, men sambon är inte övertygad. "Det förekommer faktiskt en hel del drive-by-brott i LA", muttrade han i förbifarten när jag skuttade runt efter att ha hittat en skitsnygg gul Ford Mustang Convertible i AVIS broschyr. Så, vi förhandlar i nuläget.

När bilen är uthämtad åker vi till hotellet. Inte heller bestämt, men vi har några förslag att välja på. Fler förslag emottages tacksamt!

Vi stannar i LA ca 4 dagar. Saker vi vill se/besöka/göra:
     Rodeo drive
     Venice beach
     Beverly Hills
     Tour of the stars
     Walk of Fame
     Universal studios
     El Pueblo
     ev. Disneyland

Därefter glider vi upp på Highway 1 mot San Francisco, ca 70 mil. Vi njuter av utsikten och vinden i håret (i vår gula convertible, hoppas jag!). Övernattar någonstans på vägen.  

Framme i SF runt den 22 okt. Där hälsar vi på min barndomskamrat som har bott i USA sedan studenten. Förhoppningsvis kan vi bo hos henne, annars hotell. 

I SF vill vi se/besöka:
     Alcatraz
     Fisherman's wharf
     Golden gate
     Chinatown
     Napa Valley (norr om SF)
     Lombard street

Den 26 oktober tar vi inrikesflyget från San Francisco till The Big Apple! Där bor vi hos sambons släkting i Queens. 

I NYC vill vi se/besöka:

     ALLT! 

Det är första gången för mig i NYC men sambon har varit där en hel månad för några år sedan, så han får lotsa runt mig. Men ni vet, det gamla vanliga med Frihetsgudinnan och Empire State Building och Cental Park blir det ju, så klart! Vi hinner ju faktiskt fira Halloween i New York också - något som jag ser väldigt mycket fram emot - innan vi åker hem den 2:a november och är hemma den 3:e kl. 06.30, lokal tid. 

Det ska bli såååå kul och alla ni som har varit i dessa städer - lämna gärna tips på sånt man ska se och inte se, bra restauranger och hotell.

Fortsättning följer...

image43
     
(Bild: www.wikipedia.se)


Kommentarer
Postat av: Tobias

Det där låter verkligen trevligt. Ni får det säkert helt underbart. Det är bra att du skriver mycket nu, så att du verkligen kan koppla av när ni sitter i er Ford.

2007-08-01 @ 18:06:51
Postat av: Cecilia

Tobias: Ja, visst är du ganska nöjd med mig? Skriver lite annat också faktiskt, men det går inte så fort. Vi ses efter den 6:e!

Postat av: Kollegan

H hyrde en Ford Mustang Cab när han var i NYC sommaren 2005, det var grymt säger han. Klart ni ska ha det.

2007-08-01 @ 21:12:41
Postat av: Kollegan igen

Förresten är det ny Kentkonsert på gång. Du får offra sovmorgon imorgon med. :)

2007-08-01 @ 21:14:01
Postat av: Cecilia

Kollegan: Ja, jag ska övertala C. Vi MÅSTE ha en sån! Halleluja - då kanske min tur har kommit! Upp åtta imorgon alltså!

2007-08-01 @ 21:44:10
URL: http://latsta.blogg.se
Postat av: Sara

Åh vad roligt! Låter som en mycket snajsig resa :)

2007-08-02 @ 11:18:43
URL: http://sarasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: TeachGirl

Åh... Jag älskar NY. Nu har det blivit två resor dit, men det lär bli någon snart igen. Frihetsgudinnan var vi vid första gången, men det var inget speciellt. Det kan bero på att den var avstängd just då, p g a utrymningsbrister. Central Park är skön att strosa runt i.
Hela resan låter för övrigt helt underbar. Så skönt det skulle vara med mer semester. Vi använde hela vår till att fixa med huset...

Postat av: Katarina Bredberg

Jag kan tyvärr inte lämna någon e-postadress eftersom den blev nerlagd och jag får en ny nästa vecka.
Å, vad avundsjuk jag blir på er. Jag var i Los Angeles och San Fransisco nu i juli. Jag kan rekommendera Universal Studios i Los Angeles. I San Fransisco kanske Alcatraz är bokat flera dagar, vilket jag råkade ut för. I SF finns City Lights, bokhandeln, som var mötesplats för beat-poeterna, bland andra Jack Kerouac. Åk spårvagnen! Den är görtrevlig! Lombard Street är sevärt. Ghirardelli Choklad i SF är sevärt.
Utanför SF finns San José där det finns Sarah Winchester Mystery House som är mycket sevärt.
Mellan SF och Los Angeles finns underbart vackra Big Sur, kustremsan, du får bara köra i 25 miles per hour, den är 160 km lång, mycket zick-zack, Hearst Castle.
The Getty Center i Los Angeles ska vara sevärt.
Ha en underbar resa i USA.
Katarina

2007-08-24 @ 15:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback