Ny musikfavorit

Jag har kommit in i en fas där jag lyssnar mycket på musik. För mig går det i vågor - ibland lyssnar jag ingenting och bryr mig inte om att leta upp nya artister. Sen kommer en period när jag slukar det mesta, köper massor med CD-skivor och hittar mina favoriter.

För några månader sen "hittade" jag Salem al Fakir. Han är en riktigt duktig musiker, sjunger bra, gör härligt svängig musik och skriver bra texter. Jag missade honom när han spelade på Berns i våras, men jag såg konserten på TV lite senare. Han bara utstrålar glädje och entusiasm! Det är härligt att se hos en musiker, tycker jag. Nu gör han ju folkparksturné med Säkert! och Moneybrother, så eventuellt tar jag mig till Skansen den 8 augusti.

Idag sommarpratade Salem på P1 och det var riktigt kul att lyssna på honom. Vilken talang! Och ett original!

Om ni inte har köpt (eller laddat ner) Salems album This is who I am ännu så tycker jag att ni ska göra det - direkt!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Va kul med konsert! Moneybrother är en av mina favoriter, så du kommer nog få det jättekul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback