Välkomstbrev

Fick ett brev från min nya skola - åhhh, så spännande det ska bli att byta arbetsplats! Okej, har fått en ganska jobbig tjänst: två sexor i engelska och två i svenska, samt svenska och engelska i två klasser i nian - puh! Snacka om att det blir tajt om tid i feb/mars/april...

I alla fall, programmet såg mycket lovande ut. Det börjar med middag och glasblåsning i Gustavsberg. Sedan ska vi delta i en kurs som heter Skapa och Lära som är ett samarbete med Kungliga Musikskolan. Det är en dansare/skådespelare som är ledare och det ser jag verkligen fram emot. Vi ska också ha workshop som heter "Problemlösning med hjälp av origami" - hmm, kan bli intressant med tanke på att jag är den minst pyssliga i hela världen - nästan... Vi ska också ha föreläsning om Howard Gardners teori om de multipla intelligenserna och hur man kan arbeta utifrån den på skolan.

Vi får dessutom massor av tid att planera upp läsåret med kollegorna - något som jag tidigare upplevt att man alltid får för lite av.

Ja, det är nästan, nästan så att jag längtar lite...

(Fråga mig i augusti igen, så får vi se...)

Kommentarer
Postat av: Kandidaten

Åh, jag vill också börja jobba! Men först väntar 10 poäng Betyg & utvärdering och ett examensarbete... Fast examensarbetet kanske kan bli kul...? Med en liten knuff från min mentor Cecilia! Kram i regnet!

2007-07-19 @ 09:02:15
Postat av: Cecilia

Kandidaten: Absolut! Om du är hemma så tar vi en kaffe snart!

Postat av: Sara

Vad roligt det verkar! Spännande och inspirerande att få börja om på nytt. Jag börjar också längta lite till höstterminen :)

2007-07-22 @ 20:43:04
URL: http://sarasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: Kollegan

Jag måste erkänna att jag längtar lite jag också! Sommarlov i all ära men det regnar ju bara... Vi får hjälpas åt att vika pappersfigurer, ha ha.

2007-07-24 @ 23:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback