Mätt på ord

Ibland kommer jag in i perioder då jag blir mätt på ord och just nu är jag inne i en sådan period.

Detta beror nästan uteslutande på att jag under de senaste två veckorna haft alla utvecklingssamtal, rättat 40 engelskuppsatser om Forrest Gump och nu påbörjat rättningen av nästa hög med noveller, artiklar och personbeskrivningar.

När jag blir mätt på ord är det nästan omöjligt för mig att producera några ord själv. Det enda jag klarar av är att ta in från andra. Jag klarar alltså att rätta (i måttliga ransoner varje dag), jag orkar att läsa lite "lättare" skönlitteratur för min egen skull och jag kan hänga med i lättsamma filmer och tv-program.

Men det blir svårt att ringa vänner, det blir svårt att hålla lektioner, det blir svårt att kommunicera med kollegor och det blir svårt att blogga.

Jag hoppas att ni alla därute som hälsar på mig på bloggen står ut med att mina inlägg just nu är väldigt sparsamma och inte så djupa.

Tack och lov för att det fortfarande är söndag och jag kan ladda en liten stund till inför veckan som kommer. Ikväll blir det USA-planer med sambon och senare på TV blir det "Ensam mamma söker" som innehåller precis så mycket information som jag orkar ta in.

Kommentarer
Postat av: alltomskolan

Ha,ha- jag känner igen mig! Och prisa gud för alla lättsamma dokusåpor som man kan låta skölja över sig utan att man måste bedöma, ge konstruktiv kritik eller överhuvudtaget analysera. Man sitter bara där och tänker på hur modiga dessa ensamma mammor, överviktiga par och ledsna människor med komplex är som vågar vara med!

Postat av: Sayo

känner verkligen igen mig! När jag inte kan ta in orden och njuta av att läsa så har jag upptäckt att ljudböcker ger mig samma njutning så jag kan fortfarande "läsa" även fast jag inte kan ta in orden ;)

2007-10-09 @ 21:49:42
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Anonym

Jodu... det du berättar om känner jag igen. Man måste vila ordlös ibland. Anne-Marie

2007-10-12 @ 20:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback