Äntligen!

Puh, ser att jag har misskött bloggen hela veckan lång. Inga intressanta inlägg alls från den här bloggaren alltså. Nä, veckan har bara innehållit en massa ordinära saker som nationella prov i engelska, planering av avslutningsaktivitet för niorna och planering av det kommande temat. Inget som kändes intressant nog att blogga om...

Men - i fredags damp det ner något efterlängtat i brevlådan -
Känn på litteraturen 2!!! Jag använder mig ju väldigt mycket av nummer 1 som alla ni som läser min blogg kontinuerligt redan vet om. Jag älskar Carl-Johan Marklunds sätt att lägga upp arbetet kring litteratur i skolan och eleverna gillar det också.

I nummer 2 har Carl-Johan fått hjälp av Charlotta Lindqvist - en annan superduktig lärare som jag verkligen beundrar - och nu vill jag bara köpa in klassuppsättningar av Förföljaren av Magnus Nordin och Tusen gånger starkare av Christina Herrström och sätta igång fler intressanta litteraturdiskussioner med mina elever!



Kommentarer
Postat av: Z-KAY

hej! jag tycker boken: tusen gånger starkare suger. den e riktig fattig.



har läst ba 10 sidor och jag pallar nt mer för den bbbblllllllllllloooooooooooowwwwwwwaaaaarrrrrrrr!!!!!!!!!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback