Solsken och glada elever...

...har jag haft idag. Det är härligt. Vi pratar betyg och prestationer, ger beröm och kritik, skrattar och förstår varandra. Vi kämpar på tillsammans in i det sista. Då är jag så glad att jag är lärare.

På kvällarna sitter jag på balkongen med Mästaren och Margarita i högsta hugg. Läste den på gymnasiet, men har förträngt typ ALLT och läser nu om den eftersom jag ska se den på Stadsteatern på söndag. Det ska bli riktigt roligt, fast jag förstår inte hur de ska kunna gestalta det som händer i  boken. Någon som har sett den?

Nej, nu ska jag skriva omdömen på några uppsatser till, sen ut i solen!

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Jajemän! En FANTASTISK föreställning! Lika mycket konsert som teater. Underbar musik, tycker jag. Kanske att det inte är en nackdel att ha boken lite halvglömd, så att man inte kan sakna allt det som naturligtvis inte får plats... ;)

Ha en kul och skön teatersöndag!

2008-04-21 @ 16:35:44
Postat av: Cecilia

Låter härligt, Charlotta! Kul också att det är massor med bra musik - det lyfter alltid upp. Åh, nu längtar jag bara ännu mer!

Postat av: TeachGirl

Jag håller med, en helt underbar föreställning. Lyckliga du som ska se den! Jag vill se den igen. När jag såg den satt jag på första raden i mitten, det var lite väl nära. Jag blir alltid blyg när skådespelarna pratar direkt till åskådarna. :)

Jakob Eklund är hur bra som helst!

2008-04-23 @ 11:07:36
URL: http://varforintejagocksa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback