9 dagar kvar till sportlov...

Så känns det just nu - jag räknar ner. Terminens sista utvecklingssamtal är klara och ikväll hade vi skolans sista öppna hus för säsongen. Det är förstås kul att träffa potentiella nya elever, men det är jobbigt att vara kvar på jobbet till åtta på kvällen. Imorgon när jag kommer till jobbet igen kommer det kännas som om jag inte har något annat liv, att jag inte gör något annat än jobbar.

Mina två niors läsförståelse har jag nästan rättat klart - puh! - det blir så där när man väl kommer igång så går det nästan inte att sluta. Om jag tar en paus på några dagar, tar det sån tid att läsa in sig på rättningsmallen igen, så jag tycker nästan att det är bättre att bara köra på så det ryker.

Om tjugo minter börjar Klass 9A på SVT1 och det tänkte jag avsluta kvällen med. Även om jag har läst att det egentligen inte var så dåligt ställt med den där klassen så ska det bli kul att se hur SVT har vinklat det.

Och imorgon är det bara åtta dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Evish

Skönt med sportlov, själv känner jag ju inte av det riktigt. Du är verkligen förtjänt av lite lov, och kursplanerna hade väl ni gjort klart?!

Jag kan ge ett litet boktips: El Choco - svensken i bolivias mest ökända fängelse. Av Markus Lutteman. Började läsa den i veckan och kan inte lägga ifrån mig den nästan.

Sköt om dig och kom ihåg att vila mellan varven! Ingen tackar en för att man sliter ut sig.

2008-02-14 @ 16:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback