Måsen och Oscarsgalan och annat kul

Ikväll har jag varit med söta vännen A och sett Måsen på Dramaten. Vi hade inga som helst förväntingar - jag kan inte så mycket om Tjechov och visste faktiskt inte ens vad Måsen skulle handla om. Men det var en mycket bra föreställning måste jag säga. För det första är det ju underbart att se skådespelare som Jan Malmsjö, Marie Göranzon och Ingela Olsson på scen, sedan är det alltid bra om pjäsens innehåll levererar både skratt och något att fundera på och så var det verkligen med Måsen. Helt klart sevärd, även om jag hellre hade velat se Mikael Persbrandt i rollen som Trigorin...

Och på söndag natt är det
Oscarsgala! Kanal 9 visar galan från midnatt och framåt och det passar ju utmärkt att sportlovet börjar på måndag! Jag ska försöka hålla mig vaken och se den faktiskt. Men innan dess ska jag se alla filmer som är nominerade till bästa film. Dessa är:

1. Atonement (har ännu inte sett men ska!)

2. Juno (superbra!)

3. Michael Clayton (såg jag i New York i höstas)

4. No country for old men (såååå bra! Spännande och ovanlig)

5. There will be blood (kommer jag nog inte kunna se, tyvärr...)

Andra nominerade filmer jag har sett är:

- Ratatouille
- Sweeney Todd
- American gangster
- Gone baby gone
- The Bourne Ultimatum

Andra nominerade filmer jag vill se före galan:

- Into the wild
- In the valley of Elah
- The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford
- Charie Wilson's war
- La vie en rose
- Elizabeth - The Golden Age
- Sicko

Ja, det ser ut som om det kommer att bli en riktig filmhelg! 


Kommentarer
Postat av: johanna

hej på dig :)

hoppas du haft en bra onsdag.

vill du också tjäna pengar på din blogg ?
kolla in min sida och rulla ner en bit där hittar
du en annons där det står tjäna pengar på din blogg.
det är bara och anmäla sig där så kan du börja tjäna på det du skriver :) hur bra som helst. hur tror ni de stora bloggare som tjänar hur mycket som helst började ? :) jo just genom detta.

lycka till :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback