Avslut

Ja, då var det hela över! Avslutningen med eleverna gick superbra och alla var glada och nöjda. Fick så många fina ord och presenter av både elever och föräldrar. Det är inte så att jag egentligen förväntar mig någonting - det är bara så skönt när man får lite uppskattning för det arbete man har gjort. Sen om det är ett kort eller en blomma eller en flaska vin har egentligen ingen betydelse.

Idag har vi arbetat med kvalitetsredovisningen och det gick också bra. Har skrivit om vår organisation och hur uppföljningen av lokala mål och läroplanens mål följs upp. Inte helt okomplicerat och faktiskt sådant som så lätt glöms bort under läsårets gång. Ja, helt enkelt något som vi måste bli så mycket bättre på.

Imorgon och på onsdag är det inventering av läromedel, äskning och planering inför nästa läsår. Brukar vara ganska kul. Sedan kommer jag att jobba lite nästa vecka med ännu mer planering inför nästa läsår. Min tjänst kommer att se lite annorlunda ut med 80% undervisning och 20% administrativa uppgifter och jag har redan fått lite administrativa åtaganden vad gäller kalendarium, underlag för utvecklingssamtal och nu när Jan Björklund har fått igenom att
skriftliga omdömen ska skrivas för alla elever från år 1 har jag annu lite mer att pyssla med. Men det är bara kul - jag gillar att sitta och skriva och fixa och greja med organisatoriska frågor.

Men nu ska jag äntligen börja läsa Sjöjungfrun! Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback