Uppehållande verksamhet

Ja, det kan man verkligen kalla de här sista veckorna. Vad gör man när man har sex svensklektioner kvar och fem engelsklektioner? Jag kan ju inte gärna dra igång något nytt projekt och film har vi redan sett den här terminen. Är man en dålig lärare om man visar film igen??? Dålig planering av mig kanske... I alla fall, tips emottages tacksamt...

Imorgon har jag medarbetarsamtal med chefen. På min "nya" skola ska man ha en portfolio där man samlar examensbevis, betyg, kursbevis och annat som har med ens karriär att göra och detta visar man upp och samtalar kring. Jag har suttit det mesta av dagen och fixat med min portfolio och nu är jag väldigt nöjd! Det var kul!

Kvällen ska nu ägnas åt nya bokprojektet som kommer att ta mer och mer tid av mig i fortsättningen. Ja, till och med så mycket att jag faktiskt inte kommer att ha tid att blogga mer! Trist, men så är det. Jag har inte bestämt ännu när exakt jag ska sluta skriva på bloggen, men det blir nog före sommaren. I alla fall, det är nya äventyr på gång och man kan inte få allt! 

Kommentarer
Postat av: Karin

Hmm, det känns väldigt tråkigt att du inte ska blogga mer. Jag har under lång tid följt din blogg och fått en massa smarta och pedagogiska tips...

Nytt bokprojekt låter dock spännande!

2008-05-19 @ 20:19:09
Postat av: Fröken Nina

Men! Inte ens ett litet inlägg? Snälla! =)

Jag och en kollega kör klasstidningar nu med våra nior, de har också 5-6 engelsklektioner kvar. Ska maila ut till all personal att intervjuerna SKA ske på engelska! =)

I svenskan kör jag och kollegan ett genusprojekt. Alldeles för lite tid, men vi har komprimerat det bra. Könsroller och reklam! :D

Postat av: Marie

jag tycker inte alls att man är en dålig lärare om man visar fler filmer, för då kan man ta tag i de elever som ligger efter och hjälpa dem, medans de andra kan se en film. det upskattas verkligen av eleverna, då de brukar vara väldigt trötta i slutet av terminen. att börja ett nytt projekt kommer göra att de blir ännu tröttare och grinigare, så låt dem andas!
/Marie
ps. Cecilia, du är en underbar (understruket) bloggare! det är ett nöje att läsa!

2008-05-19 @ 22:18:44
Postat av: Marie

ojoj, felstavning på "uppskattas". ursäkta mig.

2008-05-19 @ 22:19:48
Postat av: Teachgirl

Kul att höra att du har många roliga saker att göra men fruktansvärt tråkigt att du slutar blogga. Inte för alltid, väl? Du kan få ta ett uppehåll, men inte slut för gott!

(Man är för övrigt absolut inte en dålig lärare om man visar film. Om eleverna kanske är lite stressade i andra ämnen kan det vara skönt med ett litet andningshål med film och gruppdiskussioner.)

Postat av: Sara

vad tråkigt att du ska sluta blogga! Jag har verkligen tyckt om att läsa dina inlägg. Man jag förstår hur du känner och prioriterar bokprojektet istället. Spännande!

2008-05-20 @ 20:42:44
URL: http://sarasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: AAA

Men du börjar väl skriva i höst igen? Som lärarstudent så tycker jag din blogg är väldigt bra för tips och råd...

2008-05-20 @ 21:08:23
Postat av: Anki

Vad spännande det låter med ett nytt bokprojekt. Jag förstår att det kommer gå mycket tid till det, men det är tråkigt att du ska sluta skriva. Fast du kommer väl tillbaka - så småningom? Tycker om att läsa dina ord!
Lycka till med boken och ha jättehärliga sista veckor med eleverna. Film är inte alls dumt att använda då. Det kan ju bli många spännande diskussioner kring dom! :D

2008-05-20 @ 21:17:51
URL: http://www.frokenanki.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Håller självklart med alla ovan kommentarer!
Du inspirerar oss andra!

2008-05-20 @ 22:56:09
Postat av: Ex-kandidaten

Cissi - du får inte sluta blogga! Omöjligt! Du får faktiskt klämma in ett inlägg då och då! Trådlöst internet!!! Puss & kram från din evigt tacksamme Tin-Tin!

2008-05-21 @ 17:19:04
Postat av: Cecilia

Tack alla för era fina ord! Tyvärr blir det så att jag slutar blogga helt och hållet i sommar - nej, inte ens ett litet inlägg blir det! - men jag hänger med fram i juni i alla fall!

2008-05-24 @ 13:53:18
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback